19th Ave New York, NY 95822, USA

Support

Mobilabonnemang

Röstbrevlåda

För att komma till röstbrevlådan, så ringer man ”222”. Ifall ni har en växel ni istället ”555”.
Följ sedan inställningarna.

För att aktivera SMS vid missat samtal, även kallat ”slamdown”, så ringer ni in till växeln. Tjänsten är pålagd från start. Önskar ni däremot att stänga av denna så ringer ni till: 226.

Inställningar

För att ställa in surfinställningarna på sin telefon så är det lite olika beroende på vilken modell man använder sig utav. I regel så kan man alltid skicka ett tomt sms till nummer 123 för att få de aktuella inställningarna rörande surf. Ifall det inte skulle gå så kan ni följa guiden nedan:
iPhone:
Börja med att gå in på inställningar.
Gå sedan in på Mobilnät
Gå sedan in på Mobilt datanätverk.
På raden högst upp så står det ”APN”. Ändra det som står på denna rad till: sp.tele2.se
Backa ut ett steg för att spara inställningarna.

Android:
Börja med att gå in på Inställningar.
Gå sedan vidare in på Anslutning.
Gå sedan in på Mobilnätverk.
Välj sedan Åtkomstpunktsnamn.
Välj sedan den APN som är aktiverad (Brukar indikeras med en grön eller blå ”boll” bredvid namnet)
På raden näst högst upp så står det APN. Ändra det som står på den raden till: sp.tele2.se.
Ifall ni har 3 prickar upp i det högra hörnet, klicka då på dom och välj ”Spara”.

Nu ska surfen fungera! Och om den inte gör det, så tveka inte att höra av er till vår kundtjänst så hjälper vi er med det!

Ifall ni stöter på problem med att ta emot SMS, så kan det bero på en rad olika problem.
För iPhone användare så har ni möjlighet att skicka ”SMS” till andra iPhones via så kallade iMessage (blåa chatt-rutor istället för gröna). Ifall det är problem med det så testa att avaktivera detta genom att gå in på Inställningar, Meddelanden, och avaktivera iMessage. Testa sedan att ta emot SMS igen.

För Android användare, eller ifall det inte fungerar med att stänga av iMessage, så vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi er med detta direkt!

VoLTE (Voice over LTE), tillåter en telefon att göra samtal över 4G-nätet samt WiFi. För att aktivera detta så behöver man dels aktivera det på abonnemangssidan, samt telefonsidan.
Vänligen kontakta oss för att aktivera det på ert abonnemang. Detta tillför inga kostnader eller dylikt.
För att aktivera det på er telefon så följ nedan instruktioner:

iPhone:
Börja med att gå in på Inställningar.
Gå sedan in på Mobilnät.
Gå sedan in på Alternativ för mobildata.
Därifrån så går ni in på Röst och data.
Aktivera sedan VoLTE (indikeras med grönt).

Android:
Börja med att gå in på Inställningar.
Gå sedan in på Anslutning.
Gå sedan in på Mobilnätverk.
Aktivera sedan LTE-Röstsamtal.

Genom att man aktiverar WiFi-samtal på sitt abonnemang, så kan man ringa genom WiFi om man är uppkopplad mot ett WiFi. Detta kan hjälpa till med inomhus-täckningen.
Tjänsten behövs aktiveras på abonnemangssidan samt telefonsidan. För att aktivera denna tjänst så är ni varmt välkomna att ringa till vår kundtjänst, så hjälper vi er med detta. Tjänsten kostar inget eller dylikt.

Iphone:
Börja med att gå in på Inställningar.
Gå sedan in på Telefon.
Gå sedan vidare in på Wi-Fi-samtal.
Aktivera sedan Wi-Fi-samtal.

Android: Wifi-samtal
Börja med att gå in på Inställningar.
Gå sedan in på Anslutning.
Gå sedan in på Mobilnätverk.
Gå sedan in på Wi-Fi-samtal.
Aktivera sedan Wi-Fi-samtal.

I regel så ska det redan vara inställt med de rätta inställningarna för att skicka MMS på ert SIM-kort. Ifall ni fortfarande skulle ha problem så kan ni testa skicka ett tomt SMS till nummer 123, för att få inställningarna.

Skulle det fortfarande vara ett problem efter det, så är ni alltid välkomna att ta kontakt med vår kundtjänst!

Surf

Ifall ni skulle få slut på er surf, så kommer ni få ett SMS där ni blir informerade om detta.
I SMS:et som man får så står det att surfen har blivit begränsad till 0.1mb/sekund.
I SMS:et så står det även med hur man fyller på extra surf till månadens slut.

Ifall man önskar att ändra sin surfmängd, så är ni varmt välkommen att ringa in till vår kundtjänst, så hjälper vi er med det!

Ifall er surf har tagit slut så kommer det att skickas ut ett SMS till er med hur man fyller på surf till slutet utav månaden.
För att fylla på surfen så skickar ni ett SMS till 71669 med texten: 1GB, 3GB eller 5GB.
De olika priserna är:
1GB – 99 SEK + moms
3GB – 149 SEK + moms
5GB – 199 SEK + moms.

Surfen kommer sedan läggas på inom 10 minuter!

Ja, det är inga problem! Man kan ändra sin surfmängd upp till 1 gång per månad.
Man kan både öka sin surfmängd, eller minska sin surfmängd.

SIM-kort

Ibland vill man byta sin PIN-kod för SIM-kortet. Kanske till något man minns eller utav någon annan anledning.
För att göra detta så följ nedanstående guider:

För iPhone:
Gå till Inställningar.
Välj sedan Mobilnät.
Gå sedan in på SIM-PIN.
Klicka på ”Ändra PIN”.
Du får nu knappa in din nuvarande PIN-kod, följt av den nya PIN-koden.

För Android:
Börja med att gå till Inställningar.
Välj sedan Biometrik och säkerhet.
Gå sedan till Övriga säkerhetsinställningar.
Välj Ställ in SIM-kortslås.
Välj Ändra PIN för SIM-kortet.
Ange nu ditt nuvarande PIN-kod till SIM-kortet.
Ange sedan din nya PIN-kod till SIM-kortet.
Klicka på OK.

I den händelse där ni glömmer er PIN-kod, så är ni varmt välkomna att ringa in till vår kundtjänst.
Vår kundtjänst kommer då gå igenom ett par säkerhetsfrågor för att se ifall vi pratar med rätt person. Om dessa stämmer så ger vi då ut PUK-koden.

Anledningen till att vi ger ut PUK-koden, och inte PIN-koden, är för att en PIN-kod kan ändras utav användarna själva. Medans en PUK-kod inte kan ändras.

Absolut så går det. I det fall där vi behöver skicka ut ett SIM-kort i felsökningssyfte, eller ifall ni inte har mottagit detta så skickar vi det utan någon kostnad.

I övriga fall (tex. Köpt ny telefon, tappat det..) så är det förenat med en kostnad på 149 SEK + moms.

Vi har tyvärr inte eSIM i dagsläget, dock så arbetar vi för fullt med att fixa detta tillsammans med våra tekniker.